29 September 2011

SEJARAH SEKOLAH

Sekolah Kebangsaan Kampung Dato’ Seri Kamaruddin (SKKDSK) telah beroperasi pada 06hb Januari 2000 iaitu hari pertama sesi persekolahan bagi tahun 2000. Pada peringkat permulaannya ia telah menumpang di bangunan SMK Seri Manjung. Sebanyak enam kelas telah digunakan. Dari enam kelas ini, empat daripadanya digunakan sebagai bilik pembelajaran, sebuah bilik guru dan sebuah lagi sebagai pejabat sekolah.

Murid-muridnya hanya terdiri dari murid tahun satu seramai 121 orang yang mendaftar pada hari pertama. Kewujudan sekolah ini amat diperlukan untuk menampung limpahan kemasukan murid dari sekolah jiran iaitu SK Seri Manjung. Majoriti murid-murid yang mendaftar datang dari Kampung Dato’ Seri Kamaruddin.

Seramai sebelas orang guru dan seorang Pembantu Tadbir telah ditugaskan berkhidmat di sekolah ini. Guru Besarnya ialah Tuan Haji Mat Zain Bin Klp. Mat Nasib.
Guru Penolong Kanan Kurikulum ialah En Abdul Halim, Guru Penolong Kanan HEM ialah En. Maarof manakala Guru Penolong Kanan Ko Kurikulum ialah En. Amiruddin bin Marsidi.
Guru-guru lain ialah Pn. Zun Nur Ain, Pn. Mahnizah, Pn. Noor Zulfatul zahiah, Pn. Fazilah, Pn. Asiah, Pn. Zsa Zsa Ayu Ramadsa, Pn. Zanariah, dan Puan Rabiatul Adawiyah.
Pembantu Tadbir ialah Pn. Rozdiah dan dua orang PAR iaitu Pn. Ghomishah dan Pn Nor Masayu.
Setelah bangunan sekolah ini siap dan boleh digunakan, sekolah telah berpindah pada 30hb April 2001.


Sekolah menerima murid baru pada 11hb Jun 2001. Murid yang di terima hanyalah mereka dari tahun satu hingga lima sahaja. Jumlah murid ketika itu berjumlah 490 orang. Pada sesi tahun 2002 merupakan murid sulung akan menduduki UPSR.
ia telah menumpang di bangunan SMK Seri Manjung. Sebanyak enam kelas telah digunakan. Dari enam kelas ini, empat daripadanya digunakan sebagai bilik pembelajaran, sebuah bilik guru dan sebuah lagi sebagai pejabat sekolah.

PIAGAM PELANGGAN

Bahawasanya kami warga SKKDSK akan menumpukan seluruh usaha dan tenaga kami :

Melahirkan murid yang cemerlang, berdidiplin dan berakhlak mulia

Memberikan pendidikan yang terbaik kepada anak-anak didik sekolah
ini

Menjalinkan hubungan yang baik antara guru, ibubapa dan
masyarakat sekeliling

Melaksanakan tugas yang dipertanggungjawabkan dengan sebaik
mungkin

Mewujudkan kepimpinan dan perkhidmatan yang berteraskan
ketakwaan dan musyawarah.